Ograniczenia w realizacji usług wynikają z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i wypełnienia wytycznych sanitarnych. Są to m.in. ograniczanie liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, obowiązek dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa itp. Bezpośrednia obsługa klientów w poniedziałki jest realizowana w godzinach 8.00-16.00.
Obsługa klienta - zmiany w Wydziale Obsługi Mieszkańców
Obsługa klienta prowadzona jest we wszystkich sprawach realizowanych przez Urząd.
Wejście do Wydziału Obsługi Mieszkańców (w tym punktu podawczego) jest możliwe wyłącznie klatką C (narożne wejście od strony ul. Produkcyjnej). Sprawy realizowane przez Wydział Obsługi Mieszkańców: architektura, urbanistyka, gospodarka nieruchomościami i gruntami, świadczenia rodzinne, odpady komunalne, infrastruktura i ochrona środowiska, sprawy lokalowe, karta dużej rodziny i karta warszawiaka są realizowane bez konieczności zapisywania się.
Mieszkańcy chcący złożyć dokumenty będą wpuszczani do urzędu pojedynczo, po zwolnieniu się miejsca przy stanowisku. Osoby oczekujące na zewnątrz są proszone o zachowanie bezpiecznego odstępu od siebie (1,5 metra). Prosimy o stosowanie się do instrukcji przekazywanych przez pracowników.
Meldunki, dowody osobiste, prawa jazdy, rejestracja pojazdów
Bez zmian pozostaje wejście główne do ratusza, przeznaczone dla osób chcących załatwić sprawę w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich lub dokonać płatności w opłatomacie i w kasie urzędu (kasy działają normalnie, przyjmowane są wpłaty gotówką oraz kartami płatniczymi).
Sprawy realizowane przez Delegaturę BAiSO w holu ratusza (wejście główne): meldunki, dowody osobiste, prawa jazdy, rejestracja pojazdów są załatwiane wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie dzwoniąc na następujące numery infolinii: 22 44 38 353, 22 44 38 358, 22 32 54 240 lub przez system rezerwacji internetowych (rezerwacje.um.warszawa.pl).
Jakich spraw nie załatwimy w urzędzie?
Do odwołania nie są udzielane bezpłatne porady prawne. Odwołane zostają wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie urzędu (Radnych, Rady Seniorów, Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego, itp.).
Telefon, mail, Internet
Na portalu warszawa19115.pl i stronach miejskich instytucji mieszkańcy mogą znaleźć karty informacyjne z opisem poszczególnych spraw. Dostępne w sieci druki, formularze i wnioski wystarczy wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać do urzędu, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. Jeśli chcemy zapytać o szczegóły naszej sprawy, w pierwszej kolejności zadzwońmy lub wyślijmy maila do urzędu zamiast przychodzić osobiście. Dane teleadresowe do wydziałów i delegatur Urzędu Dzielnicy Białołęka są dostępne na stronie: http://www.bialoleka.waw.pl/strona-379-wydzialy_i_delegatury.html
Ponadto na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego m.st. Warszawy w dzielnicy Białołęka w dalszym pozostaje nieczynny. Mieszkańcy mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja) w ratuszach dzielnic: Targówek (ul. Kondratowicza 20), Praga-Południe (ul. Grochowska 274), Wawer (ul. Włókiennicza 54), Ursus (pl. Czerwca 1976r. nr 1), Ursynów (al. KEN 61) oraz w siedzibach USC zlokalizowanych poza ratuszami: na Pradze-Północ - ul. Kłopotowskiego 1/3, Śródmieściu - Gen. Andersa 5, Mokotowie - Falęcka 10.