logo.png
                 
pl
pl
 
Budżet obywatelski – warszawscy radni zdecydowali
Opublikowano: 12.04.2019
grafika

W czwartek, 11 kwietnia, warszawscy radni zdecydowali o przebiegu kolejnej edycji budżetu obywatelskiego. Od tego roku mieszkańcy będą mogli zgłaszać projekty dzielnicowe i ogólnomiejskie - dotyczące całego miasta. Zgłaszanie pomysłów rozpocznie się 20 maja, a głosowanie odbędzie się we wrześniu.

- Cieszymy się, że już wkrótce rozpocznie się kolejna edycja budżetu partycypacyjnego, od tej edycji nazwanego obywatelskim. Wiemy, że mieszkańcy od dłuższego czasu czekają na rozpoczęcie zgłaszania projektów – mówi Aldona Machnowska-Góra, dyrektor koordynator ds. kultury i komunikacji społecznej i dodaje - Liczymy na zaangażowanie warszawiaków i mamy nadzieję, że skorzystają z nowości w tej edycji, czyli możliwości zgłoszenia projektów ogólnomiejskich.

Co jeszcze się zmienia w kolejnej edycji budżetu obywatelskiego?

  1. Zwiększy się pula środków przeznaczona na projekty mieszkańców.
  2. Zmienia się harmonogram. Zgłaszanie pomysłów w tej edycji potrwa od 20 maja do 10 czerwca, a głosowanie od 6 do 23 września.
  3. Wprowadzone zostaną spójne zasady oceny zgłoszonych projektów m.in. jedno kryterium ogólnodostępności dla całego miasta.
  4. Nowy sposób głosowania na projekty – mieszkaniec będzie mógł głosować na maksymalnie 15 projektów na poziomie dzielnicowym i 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim.
  5. Liczba wymaganych podpisów na liście osób popierających zgłoszenie projektu: w przypadku projektów dzielnicowych - 20 podpisów mieszkańców danej dzielnicy, w przypadku projektów ogólnomiejskich - 40 podpisów mieszkańców Warszawy.
  6. Zasady wyłaniania projektów do realizacji. Na poziomie ogólnomiejskim projekt będzie musiał uzyskać co najmniej 100 ważnych głosów, zaś na poziomie dzielnicowym co najmniej 50.
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
03-122 Warszawa
ul. Modlińska 197
Telefon:
22 44 38 400
Godziny pracy:
Pon-Pt: 08:00 - 16:00
Dyżur stanowisk obsługi mieszkańców:
Pon: 16:00 - 18:00
Dyżur działalności gospodarczej:
Pon: 16:00 - 18:00
(ul. Marywilska 44, I piętro)
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia:
Pon- Czw: 08:00 - 16:00
(ul. Milenijna 2a)
Urząd Dzielnicy Białołęka, m.st. Warszawy
03-122 Warszawa, ul.Modlińska 197
Telefon: 22 44 38 400
Stronę odwiedziło osób:
13856693
bo_logo_baner.png
ban-konsultacje.jpg
inicjatywa baner wysuwany1.jpg
ban-mapa.jpg
ban-kontakt.jpg
ban-19115.jpg
ban-bip.jpg
ban-facebook.jpg
ban-youtube.jpg
ban-instagram.jpg