logo.png
                 
pl
pl
 
grafika
Budżet partycypacyjny na rok 2020 - edycja aktualna

W 2018 roku zaczęła obowiązywać Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych określająca wymogi, które powinien spełniać budżet partycypacyjny. Przebieg kolejnej edycji powinien być dostosowany do wymagań opisanych w ww. ustawie. Każdego roku też były wprowadzane zasady odpowiadające propozycjom mieszkańców zbieranych podczas corocznych ewaluacji każdej z edycji.

W związku z tym jesienią poprzedniego roku odbyły się konsultacje społeczne dotyczące nowej formuły warszawskiego budżetu partycypacyjnego. W ich trakcie mieszkańcy mogli wypowiedzieć się na temat m.in.:

  • likwidacji dzielnicowych zespołów ds. budżetu partycypacyjnego,
  • rezygnacji z podziału dzielnic na mniejsze obszary lokalne,
  • nowych zasady głosowania (głosowanie na NIE oraz wprowadzenie punktacji),
  • wprowadzenia budżetu partycypacyjnego na poziomie ogólnomiejskim,
  • wprowadzenia jednolitej definicji ogólnodostępności dla całej Warszawy.

Które z tych zmian zostaną wprowadzone w nowej edycji? Kiedy będzie można składać projekty, a kiedy na nie głosować? Dowiemy się po uchwaleniu nowych zasad przez Radę m.st. Warszawy, co może nastąpić 24 stycznia 2019 roku.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Urząd Dzielnicy Białołęka, m.st. Warszawy
03-122 Warszawa, ul.Modlińska 197
Telefon: 22 44 38 400
Stronę odwiedziło osób:
13258250
logo_BP_baner_lewy.jpg
ban-konsultacje.jpg
inicjatywa baner wysuwany1.jpg
ban-mapa.jpg
ban-kontakt.jpg
ban-19115.jpg
ban-bip.jpg
ban-facebook.jpg
ban-youtube.jpg
ban-instagram.jpg